انواع روش‌های مهاجرت به سوئد

 

راه‌های مختلفی برای مهاجرت به سوئد وجود دارد. از محبوب‌ترین این‌ راه‌ها سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت، ازدواج، مهاجرت کاری یا تحصیلی، خرید ملک و موارد مشابه هستند که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.

 

افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌ها و سیستم آموزش عالی سوئد داشته باشند می‌توانند اقامت موقت این کشور را به دست بیاورند. در ادامه آنها با فارغ‌التحصیل شدن از این دانشگاه‌ها می‌توانند اجازه کار در سوئد و به این ترتیب اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند.

مهاجرت به سوئد از طریق کار

سوئد به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی از سیستم آموزشی قدرتمندی برخوردار است و بعضی از بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته‌های مختلف را در خود جای داده است. به هر ترتیب مرحله اول در مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل، انتخاب دانشگاه و مکاتبه و درخواست پذیرش از سوی آن است. دانشگاه‌های سوئد معیارهای مختلفی برای پذیرش داشته و شهریه‌های متفاوتی دارند.

مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت به سوئد

به صورت کلی متقاضیان با دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر، با داشتن مدارک زیر می‌توانند درخواست دریافت ویزای تحصیلی سوئد کنند:

  • پاسپورت و مدارک هویتی معتبر با ترجمه رسمی
  • فرم‌های تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • در صورت تاهل گواهی ازدواج و گواهی تولد فرزند
  • مدرک آیلتس با نمره مورد تائید دانشگاه
  • اثبات تمکن مالی برای پوشش دادن هزینه‌های زندگی و تحصیل در سوئد

همان طور که پیشتر اشاره شد، دریافت اقامت تحصیلی و شرایط مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل به معنای دریافت اقامت دائم این کشور نیست. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سوئد از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا 6 ماه زمان دارند تا در سوئد شغل مناسبی پیدا کنند. به این ترتیب آنها بعد از اقامت تحصیلی در سوئد، اقامت کاری این کشور را دریافت کرده و از این طریق می‌توانند اقامت دائم سوئد را به دست بیاورند.