در بحث پیرامون انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس، دسته بندی های مختلفی وجود دارد. اساتید و کتاب های مختلف آیلتس دسته بندی های مخصوص به خود را برای انواع سوالات تسک 2 آیلتس ارائه داده اند. تعداد این دسته بندی ها در کتاب های مختلف فرق میکند و از 2 تا حتی 8 دسته در منابع مختلف دیده می شود. اما اگر نوع دسته بندی را کنار بگذاریم و از دید گسترده تری به انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس نگاهی بیندازیم، تفاوتی در خود سوالات نمیبینیم و در نهایت به استاندارد یکسانی می رسیم.

تسک 2 رایتینگ آیتلس در واقع یک مقاله به طول حداقل 250 کلمه می باشد. در این بخش داوطلبان با یکی از انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس که در این مقاله معرفی می شود مواجه می شوند و باید خود را از قبل برای نوشتن مقاله ای با ساختار درست آماده کرده باشند.

در این مقاله ما به طور مفصل به جزئیات نوشتن مقالات رایتینگ تسک 2 آیلتس و نوع پاراگراف بندی و پرداخت صحیح به موضوع نخواهیم پرداخت. در واقع این ها موضوعات مفصلی هستند که در مقالاتی که در در آینده داخل سایت قرار میگیرند به تدریج به آنها اشاره خواهیم کرد.

در این مقاله صرفا قصد داریم به طور کلی رایج ترین و استانداردترین نوع دسته بندی سوالات رایتینگ تسک 2 را معرفی می کنیم و انواع مختلف این سوالات را با مثال معرفی کرده و شرح میدهیم.

پیشتهاد ویژه: دوره آنلاین آیلتس آرمانی با تخفیف ویژه و روش تدریس نوین

 

انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس

 

اگر از دید کلی به سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس نگاهی بیندازیم، این سوالات به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

  1. سوالات Argumentative
  2. سوالات Non-argumentative

در ادامه این دو دسته را شرح می دهیم و انواع مختلف آنها را بیان می کنیم.

 

انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس، سوالات Argumentative

 

این نوع سوالات با نام Opinion essay یا  Agree/disagree essayنیز شناخته می شوند. این نوع مقاله رایج ترین نوع در رایتینگ تسک 2 آیلتس است و اگر شما قصد شرکت در آزمون آیلتس را داشته باشید احتمال اینکه در تسک 2 با این نوع مقاله روبرو شوید زیاد است. برای خیلی از داوطلبان، این نوع مقاله به خاطر ساختار خاص و نوع نوشتاری که برای آن نیاز است، سخت ترین نوع مقاله در رایتینگ تسک 2 آیلتس می باشد.

همانطور که از اسم این نوع مقاله مشخص است، در این نوع مقالات یک موضوع مورد بحث و جدل که معمولا در مورد مسائل اجتماعی می باشد بیان می شود و شما باید با مد نظر قرار دادن هر دو طرف بحث، موضوع را تحلیل کنید، نظر خود را اعلام کرده و دلایل موافقت و مخالفت خود را نیز بنویسید و در آخر هم یک نتیجه گیری نهایی روی بحث داشته باشید.

در این مقالات موضوع مورد بحث در بخشی از سوال که بیانیه (Statement) نام دارد مطرح می شود. سپس به طور معمول یکی از سوالات زیر بعد از بیانیه آمده تا شما موضوع مورد بحث را تحلیل کنید.

  • ?Do you agree or disagree
  • ?What is your opinion
  • ?To what extent do you agree or disagree

در زیر نمونه ای از این نوع سوالات در رایتینگ تسک 2 آیلتس را مشاهده می کنید:

opinion essay

 

اینجا ببینید: دوره های آنلاین زبان آرمانی با تخفیف ویژه

 

انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس، سوالات Non-argumentative

 

نوع دیگری از سوالات آزمون آیلتس سوالات Non-argumentative می باشد که همانطور که از اسم آن پیداست، شما در این نوع از سوالات شما لازم نیست با بحث روی دو وجه مختلف یک موضوع نظر خود را بیان کنید. این نوع سوالات خود به 4 نوع خیلی رایج تقسیم بندی می شوند که در زیر معرفی شده اند:

مقاله مرتبط: انواع سوالات لیسنینگ آیلتس

 

  1. مقالات Discussion

در این نوع مقالات نیز مانند مقالات Opinion essay دو وجه مختلف از یک موضوع مورد بحث قرار می گیرد، اما داوطلبان به جای اینکه خود را در یک طرف بحث قرار دهند، باید هر دو وجه موضوع را به صورت بی طرفانه تحلیل می کنند. برای گرفتن یک نمره خوب در نوشتن این نوع مقالات، داوطلبان باید هر دو وجه موضوع را با دلایل قوی و کافی و از دید بالا و کاملا منصفانه و بی طرف مورد بحث قرار دهند.

البته در این نوع سوالات از داوطلبان خواسته میشود نظر خود را هم بیان کنند اما داوطلبان معمولا به اشتباه یکی از طرف های بحث که خود طرفدار آن هستند را قوی تر و طرف دیگر را ضعیف تر تحلیل می کنند تا نظر خودشان صحیح به نظر برسد. اما در واقع در این نوع مقالات هر دو طرف بحث باید به صورت قوی و با دلایل کافی مورد بحث قرار بگیرد.

سوالی که در این نوع مقالات مطرح می شود معمولا به صورت زیر است:

Discuss both views and give your opinion.

نمونه ای از نوع مقالات در زیر آمده است:

  1. discussion essayمقالات Problems and solutions

در این نوع مقاله معمولا یک مشکل اجتماعی که در حال رشد و تبدیل شدن به یک معضل جدی می باشد مطرح می شود. سپس از داوطلبان خواسته می شود دلایل ایجاد این مشکل را بررسی و تحلیل کنند و راه حل های این مشکل را نیز معرفی کنند.

البته اینکه شما چه دلایل و راه حل هایی را مطرح می کنید مهم نیست. یعنی شاید دلایل شما درست نباشند و یا راه حل هایی که ارائه می دهید خیلی کارساز و کارشناسانه نباشند. در واقع انتظار نمیرود یک داوطلب در همه زمینه ها یک متخصص باشد و برای این مساله نمره این از داوطلب کسر نخواهد شد.

چیزی که در این نوع مقاله ها و هر مقاله دیگری مهم است، انسجام و پیوستگی متن، ساختارهای صحیح گرامری، لغات صحیح و کاربردی و همچنین ارتباط موضوعی متن شما با سوال مطرح شده است.

در زیر نمونه ای از این نوع سوالات را مشاهده می کنید:

  1. problem solution essayمقالات Causes and solutions

این نوع مقالات تا حد زیادی شبیه به مقالات Problems and solutions هستند با این تفاوت که در موضوع مطرح شده در متن سوال از داوطلب خواسته میشود به جای مشکلات، دلایل یک اتفاق را بررسی کند و سپس راه حل هایی را ارائه دهد.

در زیر یک نمونه از این سوالات را مشاهده می کنید:

  1. causes and solution essay
  2. مقالاتAdvantages and disadvantages

برای گرفتن یک نمره خوب در رایتینگ تسک 2 آیلتس، ابتدا باید نوع سوال را به درستی تشخیص داد. یکی از انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس، مقالات مربوط به فواید و ضررهای یک موضوع است. در این نوع مقالات یک موضوع یا اقدام مطرح می شود و از داوطلب خواسته می شود در مورد چند تا از مهمترین فواید و ضررهای آن موضوع را معرفی و تحلیل کند.

داوطلبان در جواب این نوع سوالات باید هر دوی فواید و ضررها را با دلیل و مثال کافی و با وزن مساوی توضیح دهند، در غیر این صورت از نمره آنها کسر خواهد شد. در سوال مطرح شده برای این نوع مقالات ممکن است با عبارات مختلفی مواجه شوید که همگی نشان از همان نوع مقالات دارند:

?…What are the advantages and disadvantages of

?Do you think the advantages outweigh the disadvantages

?Discuss the advantages and disadvantages and give your opinion

در زیر یک نمونه مثال از این نوع مقالات آمده است:

  1. pros and cons essayمقالات Double question essays

آخرین نوع از انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس مقالات دو سوالی هستند. در Double Question ها از داوطلبان به صورت مستقیم و در ارتباط با موضوع مطرح شده، دو سوال پرسیده می شود و داوطلب باید برای هر یک از سوال ها پاسخی را در یکی از پاراگراف های رایتینگ خود اختصاص دهد.

نمونه ای از این نوع سوالات رایتینگ تسک 2 در زیر آمده است:

double question essay

جمع بندی انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس

در این مقاله انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس را بررسی کردیم. تشخیص نوع سوال برای ساختاربندی و نوع پرداختن به موضوع مقاله ضروری است. داوطلبان باید انواع سوالات آیلتس را تشخیص داده و دقیقا در راستای سوالات خواسته شده مقاله خود را تنظیم کنند.

طول مقاله باید حداقل 250 کلمه باشد و برای تعداد کلمات کمتر از 250 از داوطلب نمره کسر خواهد شد. اگر تعداد کلمات بیشتر از این مقدار باشد ایرادی ندارد اما تعداد کلمات بیشتر نمره ای برای داوطلب ندارد و بهتر است داوطلب در بازه تعداد 250 تا حداکثر 270 کلمه به طور کامل به موضوع مقاله بپردازد و مقاله خود را در این بازه تعداد کلمات به پایان برساند.

البته ساختار و نحوه نوشتن مقالات، جمله بندی ها، پاراگراف بندی ها و … در رایتینگ تسک 2 آیلتس جزئیات بسیار زیادی دارد که در قالب این مقاله نمی گنجد اما همین بس که داوطلبان می بایست مقالات خود را با توجه به نوع سوالات 4 الی 6 پاراگراف تنظیم کنند. پاراگراف اول مربوط به مقدمه و پاراگراف آخر مربوط به نتیجه گیری است که در تمام مقالات یکسان است و قسمت بدنه مقاله نیز می تواند با توجه به نوع سوال بین 2 تا حداکثر 6 پاراگراف باشد.