هزینه اجاره خانه در کانادا

یکی از مشکلاتی که افراد هنگام مهاجرت به کانادا با آن مواجه می ‌شوند، این است که بتوانند خانه مناسب پیدا کرده و آن را اجاره کنند. زمانی که شما قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید، اولین اقدامی که باید انجام دهید، این است که مشاور املاک مجرب را انتخاب کرده تا بتوانید آپارتمان یا خانه‌ای متناسب با شرایط خود را اجاره کنید. بعد از این مرحله می‌ توانید در مورد سکونت خود در این کشور اطمینان حاصل کرده و اقامت خود را در کشور کانادا به دست آورید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با نحوه اجازه خانه در کانادا و هزینه‌ های آن آشنا کنیم.

 

انواع هزینه اجاره خانه در کشور کانادا

قیمت اجاره خانه در تورنتو کانادا 2023 در دسته ‌های مختلف تقسیم ‌بندی می ‌شود که افراد با توجه به شرایط خود می ‌توانند بهترین روش را انتخاب نمایند. در نهایت شما باید روش مناسب را انتخاب کرده و از طریق آن خانه مورد نیاز خود را پیدا کنید. انواع اجاره خانه در کشور کانادا عبارت است از:

  • اجاره رسمی: در صورتی که شما قصد دارید خانه مورد نظر خود را به صورت رسمی اجاره کنید، می‌ توانید به مدت زمان یک سال از سوی یک املاکی برای اجاره یک نوع خانه اقدام کنید.
  • اجاره خصوصی: در صورتی که شما از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستید، می ‌توانید برای مدت زمان طولانی یا مدت زمانی خاص یک خانه متناسب با شرایط خود را به صورت خصوصی اجاره کنید.
  • اجاره کوتاه مدت: شما می ‌توانید بدون گزارش ‌های مالی و شغلی خود یک آپارتمان مناسب در کشور کانادا را برای مدت زمان کوتاه اجاره کنید. معمولا افرادی که دارای ویزای تحصیلی هستند، می‌ توانند بیشتر از این نوع اجاره خانه در کشور کانادا استفاده نمایند.

در نظر داشته باشید که اقامت و سکونت در کشور کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر، بسیار مقرون به‌ صرفه ‌تر است و نسبت به سایر کشورهای دیگر هزینه زندگی در این کشور بسیار متفاوت خواهد بود. بهتر است قبل از اینکه محل سکونت و خانه خود را در کشور کانادا انتخاب کنید، با مشاوران و کارشناسان مهاجرتی در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند و بهترین خانه را با توجه به شرایط شما در کشور کانادا پیشنهاد دهند.

 

مراحل هزینه اجاره خانه در کشور کانادا

شما برای مهاجرت به کشور کانادا نخست باید یک خانه مناسب را برای خود اجاره کنید و اولین قدم ها را برای سکونت در این کشور بردارید. در نظر داشته باشید که اجاره خانه در کشور کانادا مراحل خاص خود را دارد که این مراحل عبارت است از:

  • مراجعه به مشاور املاک: در صورتی که قصد دارید خانه مناسب خود کشور کانادا را انتخاب کنید، ابتدا باید به یک مشاور املاک مجرب مراجعه کنید. در این صورت مشاوران مربوطه می‌ توانند تمامی کارهای مربوط به اجاره خانه پر کشور کانادا را برای شما انجام دهند.
  • فرایند Credit Check: صاحب خانه‌ هایی که در کشور کانادا دارای خانه و آپارتمان هستند، برای اینکه از توانایی مستاجر خود اطمینان حاصل کنند، باید فرآیند Credit Check را انجام دهند.
  • پرداخت ودیعه خسارت: در صورتی که مستاجر و صاحب خانه به توافق رسیدند، باید مبلغی از سوی مستاجر برای سکونت در خانه به عنوان ودیعه خسارت پرداخت گردد. بعد از آن باید برای تنظیم اجاره نامه اقدام شود و مراحل آن طی شود.

 

نحوه اجاره خانه در کشور کانادا

کشور کانادا برای اجاره خانه مهاجران روش‌ های مختلفی را در نظر می ‌گیرد تا مهاجران بتوانند به راحتی نحوه سکونت خود در این کشور را انتخاب نمایند. شما می ‌توانید بر اساس این روش‌ ها اقدام کرده و در اسرع وقت خانه مورد نظر خود را در کشور کانادا را پیدا کنید. انواع روش ‌های اجاره خانه در کشور کانادا عبارت است از:

  • اجاره خانه از طریق Lease: در این روش مستاجران به صورت مستقیم خانه مورد نظر خود را از صاحبخانه یا نماینده ‌ای که تعیین کرده است، اجاره می ‌کند. در صورتی که هر نوع تغییرات و تعمیراتی در داخل خانه صورت گیرد، باید هزینه آن را پرداخت نمایید. در صورتی که قرارداد اجاره نامه بعد از مدت زمانی خاص دوباره تمدید شود، اجاره بهای آن با مبلغی ناچیز افزایش پیدا خواهد کرد. البته در این روش مستاجر با وجود هر نوع مشکل باید تا پایان قرارداد در خانه مورد نظر سکونت داشته باشد.
  • اجاره خانه از طریق Sublet: در این روش مستاجر باید خانه مورد نظر خود را برای مدت زمان کوتاه یعنی چند ماه از مستاجر قبلی اجاره نماید. خانه ‌هایی که به این روش اجاره داده می ‌شوند، آماده و به صورت مبل تحویل داده خواهند شد. به همین دلیل افرادی که قصد اقامت کوتاه مدت در کشور کانادا را دارند، این روش بهترین گزینه ممکن محسوب می ‌شود.
  • اجاره خانه از طریق Lease transfer: در این روش فردی در یک خانه مستاجر است، قبل از پایان قرارداد خود می‌ تواند آن را به شخص دیگری اجاره دهد.

 

قانون مربوط به هزینه اجاره خانه در کانادا

کشور کانادا جزو کشورهایی است که برای تمامی کارهای خود در این کشور قوانین خاصی را وضع می‌ کند. به همین دلیل در زمینه اجاره خانه نیز قوانین خاصی وجود دارد که هر یک از افراد با توجه به شرایطی که دارند، باید برای اجاره خانه در کشور کانادا اقدام نمایند. برخی از قوانین اجاره خانه در کشور کانادا، عبارت است از:

  • معمولا هزینه جازه خانه برای تازه واردین خانه ‌ها را در کشور کانادا به صورت یک ساله اجاره می‌ دهند؛ اما شما می ‌توانید برای مدت‌ زمان کوتاه ‌تری یعنی چند ماهه هم قرارداد اجاره خانه را تنظیم کنید. بعد از پایان یک سال هر یک از مستاجرها می ‌توانند قرارداد خود را تمدید کنند.
  • افزایش اجاره‌ بها با توجه به استانی که برای سکونت خود انتخاب کرده ‌اید، متفاوت است. معمولاً در بعضی از استان‌ها دولت برای اجاره ‌بها هزینه مشخصی را تعیین می ‌کند و هر سال آن را تغییر می‌ دهند. برخی از استان ‌های دیگر هم سطح خاصی را برای اجاره بها در نظر ندارند و هر صاحب‌خانه‌ ای برای اجاره خانه خود هزینه معینی را تعیین می‌ کند.
  • اگر هر یک از افرادی که خانه ‌ای در کشور کانادا داشته باشند اجاره ‌بها خانه خود را افزایش دهند، باید از سوی شهرداری و فرمانداری تاییدیه دریافت نمایند.
  • در کشور کانادا افزایش اجاره ‌بها هر دوازده ماه یک بار صورت می‌ گیرد و هر یک از صاحب ‌خانه‌ها موظف هستند که ۹۰ روز قبل از افزایش اجاره ‌بها موضوع را به مستاجران اطلاع دهند.
  • کشور کانادا در هر یک از استان ‌های این کشور قوانین خاصی را برای مستاجران تعیین می‌ کند و شرایط در تمام مناطق برابر نیست.