تعیین سطح زبان انگلیسی


یکی از مهمترین مراحل در یادگیری زبان، تعیین سطح زبان است. این کار به شما کمک می‌کند تا نمونه‌های مناسبتری از کتاب‌ها، منابع آموزشی و دوره‌های آنلاین را برای یادگیری زبان انتخاب کنید. با تعیین سطح خود می‌توانید همچنین به نحو بهتری برای ارتقای مهارت زبان خود برنامه‌ریزی کنید.

دو روش عمده برای تعیین سطح زبان عبارتند از:

۱. تست تعیین سطح زبان
از تست تعیین سطح زبان زبان آرمانی می توانید برای تشخیص سطح خود استفاده کنید. این تست‌ها به دو صورت تلفیقی (شامل تمام اجزای زبان انگلیسی) و تخصصی (شامل تمرکز بر یکی از اجزای زبان همچون گرامر، واژگان و تلفظ) ارائه می‌شوند. تست‌های تلفیقی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اجزای مختلف زبان را بطور یکنواخت بررسی کنند و شما را به یکی از سطوح مشخصی از شروع کننده تا پیشرفته تقسیم می‌کنند. بیشتر تست‌های تخصصی بر اساس یکی از مهارت‌های زبانی در حالت‌های خاص برای بالای راندمان طراحی شده‌اند.

همچنین، تست‌های تعیین ، می توانند به دو صورت آنلاین یا أفلاین در دسترس باشند.

۲. توصیف سطح زبان
توصیف سطح زبان یک روش دیگر برای تعیین سطح زبان است. در این روش سطح زبان شما براساس استانداردهایی نظیر برچسب‌های CEFR (مشخصات موجودیت‌های اروپایی/ Commmon European Framework of Reference)، توصیف می‌شود. این استاندارد، سطوح زبان را از A1 تا C2 تقسیم می‌کند. که A1 در سطح شروع کننده شروع می‌شود و C2 به عنوان سطحی بسیار پیشرفته و حرفه‌ای توصیف می‌شود.

بسته به طریقه تعیت صحیح سطح زبان، شما می‌توانید روش‌های مختلفی را برای بهبود مهارت زبان خود انتخاب کنید. در عین حال، ضروری است که برای بالا بردن مهارت زبان علاوه بر کلاس‌های آنلاین، از راهکار‌های متمرکز بر مهارت‌های مختلف (تلفظ، گرامر، خواندن، لیسنینگ، مکالمه و نوشتار) استفاده کنید.

با توجه به این‌که هر روش تعیین سطح زبان آنلاین مزایا و معایب خود را دارد، پیشنهاد ما به شما این است که از هر دو روش برای تعیین سطح زبان، یک‌نمونه از تستهای تعیین سطح و بررسی استاندارد CEFR، بهره بگیرید. به این ترتیب می‌توانید از مزایای هر دو روش استفاده کنید تا به بهترین شکل ممکن به تعیین سطح زبان‌تان برسید.